«

»

פבר 15

הדפס פוסט זה

המדריך המלא לניהול תקציב מאוזן – חלק 4 ואחרון – בקרה על דרך הפעולה שלנו

לאחר שבמסגרת המדריך המלא לניהול תקציב מאוזן, הבנו למה צריך לנהל תקציב, מה הבסיס של ניהול התקציב, איך בודקים מה המצב הנוכחי שלנו, ומה אנחנו רוצים לשנות כדי לבצע חסכון, חשוב לא לשכוח לבצע את הבקרה על דרך הפעולה שלנו

שלב 4: בקרה על דרך הפעולה שלנו

בשלב זה אנחנו ממשיכים לתעד את ההוצאות שלנו על פי התוואי שבחרנו לנו בשלב הקודם. אנחנו בודקים ושמים לב שאנחנו אכן מצליחים לעמוד במטרות וביעדים שקבענו לעצמינו.

האם אנחנו אכן עומדים בתקציב ההוצאות?
האם אנחנו לא פוזלים לעבר הכסף שנחסך ומושכים משם מדי פעם?
האם משהו השתנה בחיינו? פיטורין חלילה או בשעה טובה נוסף לנו ילד למשפחה?
האם עם השינויים האלו אנחנו עדיין מצליחים לעמוד במטרות שלנו?
אם לא , זה הזמן לחזור אחורה ולהבין טוב יותר למה ומה אפשר לעשות.

הגמישות היא אבן יסוד משמעותית בכל העניין של ניהול תקציב. גמישות היא ההבנה שתמיד יהיו שינויים ולכן גם הפיתרונות שלנו צריכים להשתנות מבעיה לבעיה. כמו כן, חשוב שהגמישות תהיה בחשיבה שלנו ובדרך בה אנחנו פותרים את הבעיות. שלא נטעה לחשוב שהגמישות צריכה לבוא לידי ביטוי בכך שפתאום גם סעיף ההוצאה הכללי שלנו הוא גמיש, והשימוש שלנו בתקרת האשראי הוא גמיש. גמישות כזו היא לא גמישות אלא אובדן שליטה. זהו מצב בו אנחנו חוזרים אחורה, למציאות בה ההוצאות שולטות עלינו ולא אנחנו עליהם.

אלו העקרונות הבסיסיים. מודעות לתרשים ההוצאות שלנו, הסקת מסקנות לגבי הנטיה הטבעית שלנו להוצאות. לאחר העלאה למודעות של ההתנהלות שלנו, מחשבה האם הדרך שלנו יעילה לנו. מחשבה על שאיפות כלכליות. מוכנות לבחון אפשרויות שונות מהמוכר לנו. לבסוף, קבלת החלטה ודרך התמודדות שתוביל אותנו ליעד הרצוי כלכלית תוך התחשבות ביכולת הפעולה שלנו.
בכדאי לנהל תקציב באופן טוב חשוב תמיד להיות עם יד על הדופק. לשים לב למה קורה לנו בחשבון הבנק ועל מה יוצא הכסף. לגלות הבנה לבעיות שנוצרות אך לא להיכנע להם. להיות אופטימיים ולזכור מה היעד שלנו. גם אם נפלנו זה לא אומר שהכל נגמר. לאסוף את עצמינו ולהמשיך הלאה.
לדעת מתי ואיך לבקש עזרה כשצריך , ולא לפחד להיעזר בגורמים מקצועיים כדי לדעת טוב יותר איך לעשות את זה.

אתם מוזמנים לשתף אותנו בתהליך יצירת התקציב שלכם. אילו שלבים ניסיתם? איך זה הלך? האם נתקלתם בבעיה, ותרצו לשתף אותנו ולקבל עזרה? רשמו לנו בתגובות…

המדריך המלא לניהול תקציב מאוזן

הקדמה לניהול התקציב

שלב ראשון: איסוף הנתונים

שלב שני: הסקת מסקנות, ונקודות למחשבה ושינוי

שלב שלישי: קבלת החלטות, וקביעת דרכי פעולה

שלב רביעי: בקרה על דרך הפעולה שלנו – אתה נמצא כאן

קישור קבוע למאמר הזה: http://zol.org.il/?p=1427

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתם יכולים להשתמש באפשרויות ותגי ה-HTMLהבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

css.php